İçeriğe geç

Mağazadan Aldığım Ürünü Kaç Gün Içinde Değiştirebilirim

Mağaza değişim süresi kaç gün?

1. 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun ve Mesafeli Satış Yönetmeliği uyarınca Alıcı, satın aldığı ürünü teslim tarihinden itibaren 14 (on dört) gün içinde hiçbir hukuki ve cezai sorumluluk üstlenmeksizin ve hiçbir gerekçe göstermeksizin cayma hakkını kullanarak iade edebilir.

Mağazadan alınan ürün değiştirilebilir mi?

Mağazadan nakit olarak satın alınan ürünlerde, kusur olmadığı sürece yasal olarak iade veya değişim hakkı bulunmamaktadır.

Yasal değişim süresi ne kadardır?

Evet, satın alınan malın ayıplı olduğu ortaya çıkarsa tüketiciler, malın tüketiciye teslim tarihinden itibaren iki yıl içinde iadesini, ayıpsız bir ürünle değiştirilmesini, ayıp oranında fiyat indirimi veya ücretsiz onarımını talep etme hakkına sahiptir. Tüketici dilediği hakkı kullanmakta serbesttir.

İade yok değişim var yasal mı?

HİZMETLERDE DE CAYMA HAKKI VAR Özlem Şen, “Satın alınan hizmetin, online kurs veya online ders gibi bir hizmet olması durumunda tüketici, hizmet sözleşmesinin akdedildiği andan itibaren cayma hakkını kullanabilir.” diyor. Örneğin iade yapılamayacak durumlar olsa bile kanunda, “Kişi, herhangi bir gerekçe göstermeksizin 14 gün içinde cayma hakkını kullanabilir.”

Değişim süresi 1 ay mı?

Tüketiciler, mesafeli alışverişlerde (örneğin internet, telefon) 14 gün, kapıda ödemeli alışverişlerde 14 gün, taksitli alışverişlerde ise 7 gün içinde herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve sözleşmesel ceza ödemeksizin cayma hakkına sahiptir.

Her mağaza iade kabul etmek zorunda mı?

6052 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanuna göre tüketicilerin mağazalardan satın aldıkları ürünlerden cayma hakkı bulunmamaktadır. Kanuna göre mağazalar sattıkları ürünleri sebep göstermeden iade etmekle yükümlü değildir.

Değişim yapmayan mağaza nereye şikayet edilir?

Şahsen veya avukat aracılığıyla; Başvurular, tüketici uyuşmazlık çözüm organlarına şahsen, posta yoluyla veya Tüketici Bilgi Sistemi (TÜBİS) üzerinden elektronik ortamda yapılabilir.

Ayıpsız misli ile değişim ne demek?

Satıcı, alıcının seçim hakkını kullanmasını, derhal ayıpsız benzer bir malı teslim ederek ve uğradığı bütün zararı tazmin ederek engelleyebilir. Alıcı, sözleşmeden dönme hakkını kullanır ve şartlar bunu haklı kılmazsa, hâkim satılan şeyin onarılmasına veya satış bedelinin indirilmesine karar verebilir.

Koşulsuz iade hakkı kaç gün?

İnternet üzerinden veya telefonla yapılan alışverişlerde teslimat süresi kararlaştırılmadığı takdirde, satıcı en geç otuz gün içinde malı göndermek zorundadır. Mallar bu süre içinde gönderilmezse, tüketici sözleşmeyi feshetme ve on dört gün içinde tüm ödemeleri ve yasal faizi geri alma hakkına sahiptir.

Değişim fişleri kaç gün geçerli?

Kullanılmamış, ambalajı açılmamış, etiketlenmemiş ve değiştirilmemiş ürünleri fatura tarihinden itibaren 30 gün içinde değiştirebilir veya iade edebilirsiniz. Kullanılmış, etiketlenmemiş ve yenilenmiş ürünlere ilişkin talepler 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun çerçevesinde değerlendirilecektir.

14 gün koşulsuz iade hakkı kalktı mı?

E-ticaret kapsamındaki mesafeli sözleşmelerde cayma hakkının 14 güne uzatılması 1 Ocak 2024 tarihinde yürürlüğe girecektir. Cayma hakkının kullanılması hariç olmak üzere yeni düzenlemenin hükümleri 1 Ekim 2022 tarihinde yürürlüğe girecektir.

14 günden sonra iade olur mu?

Mesafeli Satış Yönetmeliği’nin 12(1) maddesi uyarınca tüketici, cayma hakkını kullandığına dair bildirimin kendisine ulaştığı tarihten itibaren 14 gün içinde iade koşullarının sağlanması çerçevesinde tüm bedelleri iade etmekle yükümlüdür. 14 günden uzun süren iade talepleri işleme alınamaz.

Geri iadesi olmayan ürünler nelerdir?

İade edilemeyen ürünler nelerdir? İç çamaşırı ve mayo, makyaj malzemeleri, tek kullanımlık ürünler, kulaklık, kulak içi kulaklık ve diş fırçası, tıraş bıçağı ve tıraş makinesi gibi diğer kişisel bakım ürünleri.

Mağazadan alınan ürün nasıl iade edilir?

Tüketici, cayma hakkını kullandığını yazılı olarak satıcıya bildirmelidir. Satıcı, cayma bildirimini aldığını teyit ederek, 14 gün içinde herhangi bir kesinti yapmadan ürünün fiyatını iade etmelidir. İnternet üzerinden değişim veya iade yapılmayacağını iddia etmek yasaktır.

Fişsiz değişim olur mu?

Satın alma fişi/fatura olmasa bile tüketicinin iade hakkı vardır. Bu fişe eklenen mal için fatura veya benzeri belgenin iadesini talep edebilir; 3065 sayılı KDV Kanunu’nun 54 sayılı KDV tarhiyatı yürürlükten kaldırılmıştır.

Koşulsuz iade hakkı kaç gün?

İnternet üzerinden veya telefonla yapılan alışverişlerde teslimat süresi kararlaştırılmadığı takdirde, satıcı en geç otuz gün içinde malı göndermek zorundadır. Mallar bu süre içinde gönderilmezse, tüketici sözleşmeyi feshetme ve on dört gün içinde tüm ödemeleri ve yasal faizi geri alma hakkına sahiptir.

Zara değişim süresi kaç gün?

Fiziksel mağazalarda alışveriş: Satın alma tarihinden itibaren 30 gününüz var. Ürünler size teslim edildiği gibi olmalı ve tüm etiketler mevcut olmalıdır. Ürünlerinizi yalnızca satın aldığınız pazarda/bölgede iade edebilirsiniz.

Kullanılan ürün 14 gün içinde iade edilir mi?

6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun uyarınca satın aldığınız bir ürünü iade etme hakkına sahipsiniz. İnternet üzerinden satın aldığınız ürünlerde cayma hakkınızı kullanabilirsiniz. Siparişinizi 14 gün içerisinde hiçbir gerekçe göstermeden iade edebilirsiniz.

14 gün içinde iade hakkı kalktı mı?

Elektronik ürünlerde, online alışverişlerde 14 günlük cayma hakkı geçerli değildir. Tüketici, telefon ve bilgisayar gibi ürünlerin ambalajını açmasa bile ürünü iade edemez. Diğer tüm ürünlerde, ürün arızalı olmadığı sürece iade kargo ücretini tüketici karşılar. İşte tüm detaylar…

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Hipercasino bursa eskort şişli escort Gaziantep Öğrenci Escort