Sigaraya zam gelmeden zamlı satanlar nereye şikâyet edilir?
Tüketiciler, şikâyet ve taleplerinin sonucunu, tekrar Alo174’ü arayarak veya www..tr internet sitesinde kendilerine verilen başvuru numarasını kullanarak öğrenebilirler.
Haksız fiyat artışı nereye şikâyet edilir?
Vatandaşlar, Ticaret Bakanlığı’nın e-Devlet üzerinden uygulamaya koyduğu “Haksız Fiyat Artışı Bildirimi” formunu doldurarak ALO 175 ve CİMER’e başvurularını yapabilecek.
184 şikâyet edince ne olur?
Türkiye’nin her yerinden Alo 184 SABİM hattını arayan herkes; Sağlık Bakanlığı tarafından sıcak, güler yüzlü bir sesle karşılanıyor ve sorduğu her soru veya sorunun Bakanlığımızca empatiyle karşılanıp en kısa sürede çözüme kavuşturulduğuna tanıklık ediyor.
Sigara ihbarı nereye yapılır?
Bu suçluları ve saklandıkları veya satıldıkları yerleri ALO 136’yı ücretsiz arayarak veya online ihbar bağlantısını kullanarak bildirebilirsiniz.
Sigaradan komisyon alan bakkal nereye şikâyet edilir?
4207 sayılı Kanun hükümlerine aykırılıklara ilişkin bildirim ve şikâyetler, Sağlık Bakanlığı ALO 184 İletişim Merkezi (SABİM) Tütün İhbar Hattı veya Yeşil Dedektör mobil uygulaması aracılığıyla Bakanlığımıza iletilmektedir.
174 neyin numarası?
ALO-GIDA HATTI 174 NEDİR? Tüm vatandaşlarımızın gıda ile ilgili şikayetlerini iletebilecekleri bir şikayet organıdır.
175’e ne şikayet edilir?
Alo 175 tüketici danışma hattımızla tüketicilerimiz, sağlık, can ve mal güvenliği açısından tehdit oluşturan ürünler hakkında bilgi alabiliyor.
Fahiş fiyatı kim denetler?
II. PTDHK m. 18 inci maddede öngörülen cezai yaptırımlardan ilgili maddenin birinci fıkrasının (i) bendinde öngörülen idari yaptırımları uygulama yetkisi haksız fiyat değerlendirme kuruluşuna aittir. Kanunun 18 inci maddesinde öngörülen diğer idari yaptırımları uygulama yetkisi Ticaret Bakanlığına aittir.
Alo 130 nedir?
Ürün Güvenlik Raporu ve Şikayet Bildirimi.
CİMER’e şikâyet edince ne olur?
Başvuruda şikâyet edilen kişi veya makam, daha üst bir makam veya kurumun denetim makamı tarafından incelenecek ve bu makam başvuruya cevap verecektir. Şikâyetin yöneltildiği kişi veya idari makamın başvuruya cevap vermesi mümkün değildir.
170 şikâyet edince ne olur?
İşçi Koruma Yasası’nın gerekliliklerine uymayan işletmeler, çalışanlara bildirim yapıldıktan sonra denetlenir. Denetim sonucunda müfettişler tarafından cezai yaptırımlar uygulanır. İşverenlerin, hem kendileri hem de çalışanları için OSGB şirketlerinin hizmetlerini kullanarak işçi koruma yasalarına uyma konusunda yasal bir yükümlülüğü vardır.
Şikâyet asılsız çıkarsa ne olur?
İşlenmediğini bildiği bir suçu, işlenmiş gibi yetkili makamlara ihbar eden veya bir soruşturmanın kolaylaştırılması amacıyla işlenmemiş bir suç hakkında delil veya emare uyduran kimse, üç yıla kadar hapis cezası ile cezalandırılır.
Fahiş fiyat nereye şikayet edilir?
Ticaret Bakanlığı’nın Alo 175 tüketici danışma hattına da şikayette bulunulabilir. Cumhurbaşkanlığı İletişim Merkezi (CİMER) aracılığıyla da şikayet alınabilir. Şikayetler, aşırı fiyat tespit edilmesi halinde işletme denetimine ve cezai yaptırımlara yol açabilir.
İşyerine sigara cezası ne kadardır?
Madde 39 – (1) Kamu hizmet binalarının kapalı alanlarında tütün ürünleri tüketen kişiye, ilgili idari birim amirinin görevlendirdiği görevlilerce elli Türk Lirası idarî para cezası verilir.
Sigara satışı yasaklandı mı?
Tütün ve tütün mamullerinin satışını daha iyi kontrol edebilmek amacıyla, 1 Temmuz’dan itibaren “vape” adı verilen sigara ve elektronik sigara gibi tütün mamullerinin satış noktalarına kayıt zorunluluğu getirilirken, marketlerde sigara satışı resmen yasaklandı.
Zam şikayetleri nereye yapılır?
Alo 175 Tüketici Şikâyet Hattı kapılarını Habertürk’e açtı Tüketicinin Korunması ve Piyasa Gözetimi Genel Müdürü Ramazan Ersoy, Habertürk muhabiri Çimen Çetin’e Alo 175 Tüketici Danışma Hattı hakkında bilgi verdi.
Fiyat listesi asmayan nereye şikâyet edilir?
WhatsApp. Bakanlığımızın yeni hizmeti olan WhatsApp ihbar hattı aktif hale getirildi. Alo 174 Gıda Hattı Türkiye Cumhuriyeti Tarım ve Orman Bakanlığı, Güvenli Gıda gereksinimlerini karşılamak amacıyla Alo 174 Gıda Hattını Türkiye genelindeki vatandaşlarımızın hizmetine sunmuştur.
Tekeli nereye şikâyet edebilirim?
ALO 175. Bakanlığımız bünyesinde kurulan “Alo 175 Tüketici Danışma Hattı”, tüketicilerimizin sorunlarına çözüm sunulduğu ve tüketici uyuşmazlıklarının çözümü için başvurmaları gereken yetkili mercilere yönlendirildiği bir “çağrı merkezi” görevi görmektedir.
184 kimdir?
Sağlık Bakanlığı İletişim Merkezi Sağlık hizmetlerine ilişkin soru ve öneriler Sağlık Bakanlığı İletişim Merkezi ALO 184’te değerlendirilmektedir.